Vad är detta för Blogg?

Alf tänker inte bara tycka och skriva om KRAV, han tänker skriva om miljöfrågor i största allmänhet. Men som nybliven KRAV-ambassadör och snart fullvärdig medlem av Morotsmobben så kommer nog många inlägg handla om just KRAV. Ett av mina andra intresseområden är ÖL - det kommer säkerligen också märkas i denna blogg, givetvis med koppling till mijö.

tisdag 18 september 2012

En hel(lör)dag i Uppsala

Via KRAVs Facebook-sida blev jag varse att de skulle hållas en utbildning till KRAV-ambassadör! Utan att närmare undersöka vad den utbildningen skulle kunna leda till skrev jag ihop några rader om mig själv och mitt intresse för KRAV i allmänhet och Miljön i synnerhet och skickade in en ansökan om att få deltaga.

Tack vare några avhopp så fick jag en plats bland de 10 utvalda att deltaga i utbildningen - en hel lördag i Uppsala på KRAVs kontor. Jag bokade tågbiljett - trots allmän inbjudan till samåkning med bil från Stockholm - och hoppade på tåget som avgick strax efter 08.00 lördagen den 15 september.
Snett mitt emot mig satt en kille som på något sett kändes bekant, men jag kunde inte riktigt placera in honom var/när/hur? Som "svensk" så talar jag ju ogärna med okända personer! Han skulle hur som helst också till Uppsala och ganska snart visade det sig att vi var på väg åt samma håll - även om han lurade iväg oss bägge 2 åt fel håll när vi nådde Kungsängsgatan. Men snart var vi framme vid vårt gemensamma slutmål - Nr 12! En lagom stor grupp bestående av 4 män och 6 kvinnor - samtliga blivande KRAV-ambassadörer - fick lagom intensiv förmiddag under ledning av Kajsa (kommunikatör på KRAV) plus hennes arbetskamrater Anders och Ulriqa. Klockan 13.15 var det dags att bryta för lunch;

KRAV-märkt lunch
Mycket god mat bjöds vi på - och sen var det dags att kamma till sig så man skulle vara snygg på fotot.

KRAV-ambassadör Alf
Dagen fortsatte i samma tempo och lagom till eftermiddagsfikat var det dags att testa våra nya kunskaper i rollspel. Dagen avslutades sen med info om kommande projekt - Morotsmobb den 29/9 och ECO Now-mässan den 5-6 oktober.

Efter avslutad utbildning så vände jag kosan mot det lokala vattenhålet - O'Connor's Irish Pub, för att fylla på magasinen inför hemresan - dock inget KRAV-märkt.

På grund av mitt enorma lokalsinne gick jag nästan vilse på vägen upp mot tågstationen, men jag hann ändå med det tåget som jag hade biljett till.

En lång och intensiv dag led mot sitt slut - jag var mycket nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar