Vad är detta för Blogg?

Alf tänker inte bara tycka och skriva om KRAV, han tänker skriva om miljöfrågor i största allmänhet. Men som nybliven KRAV-ambassadör och snart fullvärdig medlem av Morotsmobben så kommer nog många inlägg handla om just KRAV. Ett av mina andra intresseområden är ÖL - det kommer säkerligen också märkas i denna blogg, givetvis med koppling till mijö.

måndag 19 november 2012

Brydlings Restaurang - 90% KRAV!

Det var ett tag sedan jag senast skrev något i denna blogg, men idag dök det upp något som jag kände definitivt förtjänade ett uppdaterande inlägg.

Brydlings restaurang i Åhlénshuset (Klarabergsgatan 50, vid Sergels Torg) i Stockholm har gått från noll till nittio! Det vill säga i andelen KRAV-märkta produkter som de serverar - sånt ska givetvis stödjas.

Jag har själv ännu inte testat denna restaurang, men veckan meny ser intressant ut.

Lunch 11:00 - 14:30

Vecka 47, 2012

Måndag
Grönsaksfrittata med chiliaioli

Tisdag
Örtbakad fläsksida med löksås & kokt potatis

Onsdag
Tomatiserad fiskgryta med kokt potatis

Torsdag
Ärtsoppa med pannkaka, sylt & grädde

Fredag
Köttfärslimpa med champinjonsås &
brödbakadpotatis

Lördag
Nattbakad fläskbog med apelsinstekt dinkel &
äpplekräm

PRIS fr. 95:-Inkl. smör, bröd & sallad.
Mat för avhämtning 95:-.
Öppet: Mån-Fre 10.00-20.00
Lör 10.00-18.00 Sön 11.00-18.00
Välkomna!

Onsdag ser definitivt ut som en potentiell besöksdag för min del, men också lördagens fläskbog lockar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar